22 dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Manon Bakker - WaarBenJij.nu 22 dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Manon Bakker - WaarBenJij.nu

22 dagen

Blijf op de hoogte en volg Manon

19 Oktober 2013 | Nederland, Amsterdam

Hoi allemaal,

Vele van jullie zullen waarschijnlijk al gek worden van mijn berichtjes op facebook en verhalen in real-life en het zal dus geen grote verrassing zijn voor de meesten, maar voor het geval het je even ontgaan is, over 22 dagen vertrek ik naar Paramaribo!

Voor wie nog niet weten wat ik ga doen even een korte uitleg, ik ga in Paramaribo voor Stichting Projekten stage lopen. Stichting Projekten zit op verschillende locaties in Suriname en heeft het doel het onderwijs te verbeteren in Suriname. Dat begon bij de fysieke staat van scholen (de schoolgebouwen opknappen) maar werd in de loop der jaren meer om het onderwijs inhoudelijk te verbeteren.

Ik ga bij een project stage lopen waar internaatskinderen begeleid worden. Op dit internaat zitten leerlingen die uit een klein dorpje komen, Kwamalasamutu. In dit kleine dorpje is er alleen een basisschool en wanneer de leerlingen naar de middelbare school gaan, verhuizen ze naar Paramaribo. Je kan je misschien wel voorstellen dat dit voor zo'n kind best een grote stap is, je bent rond de 13 jaar en komt alleen in een grote stad terecht, meer dan twee uur vliegen van het dorpje waar je vandaan komt! Ik zal deze leerlingen gaan coachen en begeleiden. Ook zal ik trainingen gaan ontwikkelen en geven aan andere docenten van dit internaat.

Als je wat meer wilt weten over de organisatie is hier de link naar de website: http://www.stichtingprojekten.com/

Ik heb een reisblog aangemaakt om jullie op de hoogte te houden van wat ik meemaak, hoe ik het ervaar om voor een half jaar aan de andere kant van de wereld te leven.

Liefs,

Manon

  • 19 Oktober 2013 - 20:30

    Els Bakker:

    Lieve Manon, ik vind het geweldig dat je voor deze stage gekozen hebt. Hoop dat je een geweldige en onvergetelijke tijd beleeft in Suriname. Weet zeker dat je veel nieuwe mensen zult leren kennen, omdat ik weet hoe makkelijk je contacten maakt. Ik blijf je volgen want ik ben heel nieuwsgierig naar je avonturen. Pas goed op je zelf en heel veel succes met je project, liefs Els X

  • 19 Oktober 2013 - 23:44

    Juul:

    Geweldig lieve Ma dat je het bij gaat houden! Ik ben heeeeel erg benieuwd naar je avonturen xxxx

  • 07 November 2013 - 12:31

    Gaby:

    Hoi Manon, nog even en het is zover. Eindelijk mag je dan naar Suriname. Ik vindt het wel echt heel stoer hoor het wordt vast een geweldige ervaring. Geniet ervan en doe voorzichtig he....
    Veel plezier dit weekend.
    groetjes Gaby

  • 15 November 2013 - 20:34

    Pien Hanou:

    Wat een avontuur Manon, dapper van je hoor...Veeeel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 19 Okt. 2013
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 11320

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 02 Mei 2014

Stage Suriname

Landen bezocht: